Vi förnyar våra tjänster steg för steg och lyssnar till våra kunder

Vi har lyssnat till våra kunder och gjort många förändringar under 2016: vi sänkte priserna, gjorde restiderna snabbare och förnyade materielen. Härnäst tänker vi fokusera på att förbättra servicen. De första förbättrade tjänsterna som kunderna ser är den nya mobilappen VR Närtåg och det nya sättet att köpa biljetter till VR:s närtåg på sidan vr.fi.

På väg mot en bättre och mer individuell service

Vi genomför förnyelsen stegvis, så att du som kund får ta del av de nya tjänsterna och funktionerna så fort som möjligt och kan ge oss feedback om hur de fungerar. Vi testar, undersöker och intervjuar tusen och åter tusen tågresenärer då vi utvecklar våra tjänster, för att försäkra oss om att vi är inne på rätt spår. Vi gör det här arbetet ansikte mot ansikte, utifrån feedback och skriftliga enkäter vi genomför.

Vårt mål är att den fullständigt förnyade webbshopen står klar våren 2018. Förnyelsen medför att gamla och nya tjänster fungerar sida vid sida under några månader.

Den första nyheten är en ny mobilapplikation

I första skedet förnyar vi tjänsterna för dem som reser med huvudstadsregionens närtågstrafik. Om du reser med närtåg mot Lahtis, Riihimäki eller Karis får du vara bland de första att testa den nya tjänsten. Nu kan du behändigt köpa närtågsbiljetter antingen i webbshopen beta.vr.fi eller via den nya mobilappen VR Närtåg, som du kan ladda ner i din appbutik.

Blev något oklart? Se vanliga frågor